Bismillahirahmanirrahim
"Aku memilih untuk berada di sini bukan kerana sudah penuh ilmu untuk berkongsi apatah lagi mengajar. Tapi, kerana ada satu rasa ingin aku sampaikan kepada kalian biarpun sebesar zarah, ku harapkan redha dariNya. Penulisanku adalah sebuah penceritaan yang kadang aku tak dapat ungkapkan dengan kata-kata atau bicara. Harapanku, luah rasa dan pandanganku yang tak seberapa ini mungkin boleh kalian ambil sedikit ibrah darinya dan semoga ada pula satu semangat yang ingin ku suntikan dalam hati-hati kita biarpun sekelumit cuma."

Saturday, February 2, 2013

Apa aku buat?

Sedikit personal entry kali ni. :p

Sebab, aku rasa ada kawan-kawan yang curious dengan perkembangan... almaklumlah... aku juga curious dengan perkembangan hidup kamu smua..

Selagi aku tahu, semua sedang bahagia membina hidup, aku juga bahagia untuk semua. Alhamdulillah... (^_^)

Sekarang, bekerja dengan Abang-abangku tersayang (erk?..hehe..), mereka mengusahakan perkongsian. - Bundle House Enterprise.
Semasa di kami ke kilg supplier.. 

Alhamdulillah... Allah itu Maha Pemurah. Memang sentiasa memberi yang terbaik untuk mereka. Sedang memperbesarkan empayarnya. hee... dan aku bekerja untuk menguruskan kewangan, akaun, all the admin works. (just imagine... huu.)

You know what?

My biggest challenge for this Job is - I AM  A FRESH GRADUATE. 

Zero experience with technical skills! huuu.

But, all the thick books that I have explored last time, couldn't be used totally in my job. Because, it is more on how can I manage things. How can I handle things and deal with people. hua.

I'm terrible.
hehe...

InshaAllah. I'm going to get through this. I know I can. InshaAllah. With the help from Allah. hu. =(

By the way... Abah bising sikit. hehe.. I know, Abah nak aku cari kerja yang sepadan dengan kemampuan aku. Sedangkan anaknya yang degil ni... ada cita-cita lain yang sedang dirancang... haha.

Aku rasa bersalah dan akur juga. Jadi, aku akan mencari kerja di samping berusaha untuk cita-cita itu. Whichever comes first. That will be my choice!

Abah tak pernah menghalang. Tapi, dia berat hati. haha.

Okay, I'm going to prove to you father. Love youu.

Bukan apa, aku rasa penuh hikmah apa yang Allah sedang berikan padaku. Peluang yang aku tak berkesempatan dulu. Aku dapat teman Mak dan Abah.

Pada masa-masa yang tidak ada orang lain, aku boleh ada dengan mereka. Aku rasa happy sangat. Sebab tu, aku cari kerja dekat-dekat sini.. heee... aku tak nak Jauh-jauh. apatah lagi di KL, haha... I can't breathe there. haha...

So, Abah, bagi ami peluang ya... ami akan buat jugak apa yang ami nak... Ami akan cuba jugak bagi apa yang abah nak. I just need time. 

Most importantly, I need your doa... support. hehee... 

Ya Allah, terima kasih untuk semua yang aku dapat dari dulu sampai hari ini. Dan memberikan dua insan yang aku sayang tanpa berbelah bagi. 

Alhamdulillah!

Ya Rabb, 
I raise my hands,
Forever I thank you. 

Alhamdulillah. 


p/s: eh, by the way, my beloved friends... saya perlukan doa kamu semua juga ya. hu. InshaAllah... sama-sama kita bangunkan hidup kita dan tegakkan agama Allah di mata dunia! (eh, jauh sangat tak... TAklah! :p )

p/s 2: kalau nak diceritakan apa yang sedang aku buat...aku lalui... tak cukup satu entri. haha. Apa pun, yang penting kita perlu ingat, Allah ada. Susah macamana pun,... takpalah. hehee.. :p



4 comments:

  1. ok noted hajar! =)
    wahhh..seronoknya..sy juga ada cita2 untuk bekerja sambil temankan emak dikampung. juga masih mencari. yahh, pasti doa untuk hajar. semoga, semoga Allah sentiasa permudahkan urusan...

    yours,
    your silent reader ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...
      sori saya sepi sikit. haha..

      wahh.. inshaAllah... semoga dipermudahkan urusan jugak ye. amenn.. amen. ameen.

      (silent reader tu yg tak thn tu. haha.)

      Delete
  2. Replies
    1. sorg silent reader...
      ni anonymous pulak. haha.

      Rindu Ipah. hm. (nk pluk?..hu.)

      Delete

Thank you for your time to read. Leave a comment. Thanks again.