Bismillahirahmanirrahim
"Aku memilih untuk berada di sini bukan kerana sudah penuh ilmu untuk berkongsi apatah lagi mengajar. Tapi, kerana ada satu rasa ingin aku sampaikan kepada kalian biarpun sebesar zarah, ku harapkan redha dariNya. Penulisanku adalah sebuah penceritaan yang kadang aku tak dapat ungkapkan dengan kata-kata atau bicara. Harapanku, luah rasa dan pandanganku yang tak seberapa ini mungkin boleh kalian ambil sedikit ibrah darinya dan semoga ada pula satu semangat yang ingin ku suntikan dalam hati-hati kita biarpun sekelumit cuma."

Monday, July 16, 2012

Akhirnya

"Baiklah.... masa sudah tamat!"

Nak tersenyum pun tak mampu jugak masa tu, sebab boleh tahan la jawapan aku semakin 'ntahlah'... (haha..) Tulisan, hanya Allah yang boleh membantu agar 'examiner' boleh baca. hehe.

Sebaik saja boleh bersurai, terdengar sorakan kawan-kawan lain. Tidaklah sampai bergema dewan, tapi boleh tahan kuat... Alhamdulillah.. aku dah tersengih-sengih bergambar dengan yang lain. Di luar dewan macam-macam la ragamnya.. =)

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...

Yang amattt sangat. Sebab aku dapat rasakan sebuah perasaan yang semuanya sudah selesai! Haha. But then, on the other hand, I can't deny it's very sad actually to say goodbye. yes, betul.. because we'll never know what will happen in the next five years.. ten years maybe... 

Apa-apa pun, aku mendoakan yang terbaik untuk kalian. Cabaran kita akan semakin kencang selepas ni, dan pesanku, jangan kita mudah mengalah! InsyaAllah... rezeki untuk aku dan kalian sudah termaktub dalam takdirNya. Yang tinggal usaha kita untuk meraih kebaikan itu.. 

"Eii..kawin nanti jemput tau!" Ini yang kebanyakkan yang aku dengar. haha.. korang ni.

"All the best.."

Ada juga yang berkata dengan air mata. Sabar ye... 

Hm.

Oh my, seriously, I'm going to miss everyone and everything! 

Bila mana kalian nak datang Perak, 'roger' saya.. I'll be the best and the 'cheapest' tourist guide! Nanti kita jalan-jalan merata-rata... hehe.. Boleh juga kalau nak bermalam di rumah saya yang tak seberapa tu. 

Berhati-hati ye kalian menempuh hidup yang mendatang. Gunakanlah segala ilmu yang ada untuk ditumpahkan balik demi agama dan negara. Jangan sia-siakan usaha kita yang 4 tahun setengah untuk kehidupan yang berpuluh tahun lamanya ni. InsyaAllah. Setiap dari kita mungkin mendapat 'hikmah' dan 'pengajaran' yang tidak sama.. dan itu sebab pentingnya perkongsian. Jangan lokek untuk memberi dan memberi sebab apa yang kita miliki adalah satu perantaraan daripada Allah untuk kita sampaikan pada yang lainnya. 

Walau apa terjadi, tugas 'hakiki' kita sebagai seorang hamba Allah juga tak boleh dilupa ya. Sebab, yang ini yang terpenting. Kalau kalian boleh menjaga dan amanah membawa tangunggjawab ini, insyaAllah urusan lain itu akan selamat, sejahtera, sihat belaka malah mungkin lebih berjaya! =) 

Haishh..tak sabar nak tunggu khabar gembira semua bila meningkat dewasa. Semoga berjumpa lagi la ye.. Oh, nanti konvo an... jumpe sana! =)

Kalangan sahabat yang sudah berpunya tu, cepat-cepat lah ye... 
Yang tak ade pun, mana tau kan...
haha.

Selamat ye semua.

Salam perpisahan dan salam Ukhuwwah juga. 

Ikhlas dari yang akan dirindui (haha),
Hajar.

ni untuk aliaa.

p/s: Puasa dah dekat. ;p

4 comments:

  1. hajar..... best nyer dapat rasa suasana dalam dewan msa tuee...-peminat misteri-

    ReplyDelete
  2. huhu... best an.. memang best. Macam kenal je..haha.

    ReplyDelete
  3. aku la...peminat misteri ang!!! hahaha..

    ReplyDelete
  4. aku dah tau dah..nak quote2 pulak... napo tak ngoyat mu ado blog hah? hehe..

    ReplyDelete

Thank you for your time to read. Leave a comment. Thanks again.

There was an error in this gadget