Bismillahirahmanirrahim
"Aku memilih untuk berada di sini bukan kerana sudah penuh ilmu untuk berkongsi apatah lagi mengajar. Tapi, kerana ada satu rasa ingin aku sampaikan kepada kalian biarpun sebesar zarah, ku harapkan redha dariNya. Penulisanku adalah sebuah penceritaan yang kadang aku tak dapat ungkapkan dengan kata-kata atau bicara. Harapanku, luah rasa dan pandanganku yang tak seberapa ini mungkin boleh kalian ambil sedikit ibrah darinya dan semoga ada pula satu semangat yang ingin ku suntikan dalam hati-hati kita biarpun sekelumit cuma."

Friday, May 17, 2013

Place your heart at the 'right place'

I am learning...
Allah is teaching...

Banyakk sangat tarbiyah dari Allah.

Buat diri rasa 'dahsyat'.
Astaghfirullah...

Aku semakin sedar.
Hati semakin bahagia...
=)

Jangan sesekali kita salah letak hati kita.
Jangan letakkan di tempat yang 'salah'.
Apatah lagi meletakkan 'perkara' lain di tempat yang bukan sepatutnya.

Hanya dengan meletakkan Allah di tempat pertama di hati kita,
yang lain akan kembali kepada kedudukannya.

Everything will fall into its place. 

Aku seronok sangat.... rasa unik.
Instead of understand things with my heart,
Allah bagi aku 'real life experience' pulak.

Lots of love from Him.
But, we keep disobeying.
Forgetting.

Ya, memang tak sengaja.
Ada juga dengan sengaja.

But, it doesn't matter as long as you...~ ~

"Rush towards the forgiveness of Allah!"

"Dan bersegeralah kamu kepada KeampUNan daripada Tuhan kamu, dan (mendapat) syurga yang bidangnya seluas langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa." (Ali Imran: 133)

T_T

Banyakkan muhasabah.
Dengan hati.
InshaAllah, air mata tak jadi semahal ego kita lagi.

Jom, sama-sama.
Kita perbaiki diri.
Perteguhkan ibadah kita.
Perkasakan hati kita.
And, to get all these, is only by asking Him.

Ingat tak saya pernah kongsi:
"Everything in this life is difficult Except what Allah makes it easy."

So, keep on asking Allah.
Never give up hope in Allah.
Never stop making du'a.
Never stop working very hard towards your du'a.

and, trust with All your heart, that Allah knows best.
and praise HIM.

As much as possible
"Alhamdulillah."

"Alhamdulillah."

"Alhamdulillah."

(^_^)

*peace. no war.



No comments:

Post a Comment

Thank you for your time to read. Leave a comment. Thanks again.